Jitka Hudečková
Nezávislí kandidáti s podporou České strany sociálně demokratické
Jste připraven
respektovat volební systém komunálních voleb a v případě
"vykřížkování" směrem nahoru zasednout v zastupitelstvu a pracovat v
něm?
Samozřejmě.
Předpokládám, že každý kandidát, pokud se rozhodne podpořit některou ze stran,
počítá s touto eventualitou, ať je na kterémkoliv místě kandidátky.
Považuji za neseriózní, pokud mu dají voliči důvěru a pak své hlasy věnuje
jinému z kandidátů bez závažného důvodu. Myslím, že je to jeden
z důvodů, proč k volbám chodí málo lidí. Pokud se něco takového přesto stane, měl by to
svým voličům náležitě zdůvodnit.
Jste připraven
respektovat volební systém komunálních voleb a v případě
"vykřížkování" směrem dolů umožnit vstup do zastupitelstva
úspěšnějším kandidátům Vašeho uskupení?
Samozřejmě. Připadá mně tato otázka, pokud stále ještě žijeme
v demokratické společnosti a respektujeme demokratický volební systém,
nerelevantní a doufám, že ještě dlouho bude.
Jaké je Vaše
nejdůležitější téma k řešení v budoucím zastupitelstvu?
Jelikož
celý život pracuji ve školství a s dětmi, vidím toto jako stěžejní téma
pro mé případné působení v zastupitelstvu města. Myslím, že jako město
Komenského jsme stále ještě hodně dlužni jeho odkazu. Moc bych si přála, aby budoucí zastupitelé mysleli na
jeho odkaz mnohem větší podporou školství a vzdělávání, aby investovalo město
nejen do vybavení škol, ale také podpořilo finančně plnohodnotné fungování
školních poradenských pracovišť se školními psychology, kteří jsou velkou
pomocí pro žáky, jejich rodiče i učitele spolu s metodiky prevence,
speciálními pedagogy, výchovnými poradci a asistenty pedagoga, kteří na školách
působí. To, že školní psychologové již řadu let pracují díky podpoře
zřizovatele v sousedních městech Zlínského kraje, ale ve městě Komenského
nelze nalézt na jejich činnost finanční prostředky a školy musí využívat
možností evropských dotací, což je pouze krátkodobé a nesystémové řešení, je
smutné.
Přitom všichni víme, že každá investice do prevence je levnější, než
řešení problémů, které dnešní společnost trápí. Další problém, který mne trápí
v našem městě, je množství herních automatů, které jsou po městě a také
v blízkosti škol. Ve škole se potkáváme se smutnými osudy rodin, kde
některý z rodičů propadl gamblerství. V jednom z celostátních
průzkumů jsem se dočetla, že patříme mezi města s nejvyšším počtem herních
automatů na hlavu. Myslím, že se může městská pokladna obejít bez těchto
„špinavých“ peněz, dříve než budeme řešit zvyšující se kriminalitu a omezit je.
S jakým politickým subjektem si nedovedete představit spolupráci?
S extremisty
zprava (SPD) i zleva (KSČM) a populisty, slibující našim občanům před volbami nemožné.
Moderátor: Jak hodnotíte komunikaci místních politiků s občany?
V encyklopedii je uvedeno že: Slovo komunikace pochází z latinského communicare, jenž znamená „společně něco sdílet, činit něco
společným“ Nejsem si
zcela jistá, zda se v dnešní době komunikace neomezila pouze na společné
sdílení sociálních sítí, které snesou vše. Zlaté časy, kdy se politika řešila
na venkově „v hospodách“, ale každý znal svého starostu a ten zase slyšel „hlas
lidu“, který držel politika „při zemi“.
Moderátor: Bydlíte na sídlišti Olšava. Máte nějaký
nápad, čím byste zpříjemnila bydlení zdejším obyvatelům?
Sídliště
Olšava vzniklo dost nešťastně bez jakéhokoliv zázemí, což se ještě zhoršilo po
vybudování „rozchvatu“ města se světelnou křižovatkou. Toto vytvořilo ze
sídliště místo dočasného přechodného bydlení mladých rodin, které rychle měnily
bydlení za příjemnější byty v centru, a zároveň znehodnotilo bydlení lidem
v rodinných domech, kterým paneláky sebraly soukromí. S tím se
bohužel moc nenadělá, ale lze využít možností, které se nabízejí díky blízké
cyklostezce, rybníku Škrlovec a budovaným spojovacím lávkám Všezvěd a Všudybud.
Dovedu si představit, že bude vybudovaná podél cyklostezky odpočinková zóna
s možností pikniků pro rodiny s dětmi, propojení cyklostezky přes
Černou Horu s nově vybudovaným zastaveníčkem na Pepčíně a pokud by se podařil
vytvořit společný projekt s okolními obcemi a na cestě nad Brodem případně
na Pepčíně vznikla skutečná rozhledna, věřím, že by se postupně vytvořil pro
místní i návštěvníky cíl celoročních víkendových výletů pěšky, na kole i na
běžkách. Zkuste si někdy vyšlápnout směrem na Černou Horu a uvidíte, jak úžasný
výhled se před vámi otevře.
Moderátor: Za uplynulé čtyři roky se toho ve městě
celkem dost událo. Jako kantorka jste zvyklá rozdávat známky. Co si podle Vás
zaslouží pomyslnou jedničku a kde je to na reparát?
Ve městě se
vybudovala spousta věcí, zasluhujících „1“ – určitě nové nádraží, které nám
spousta měst závidí, náměstí Máj, kde to na rozdíl od centra města „žije“,
dočkali jsme se po 16 letech školního hřiště a dopravě pomohl kruhový objezd u
„Třech svatých“. Reparát si zasluhuje podpora kultury, především alternativní
kultury. Nelíbí se mně, že skončila v Brodě literárně poetická kavárna
Ulité kafé, místo setkávání mladých lidí. Vznikla aféra kolem letního kina a následně
byla „odejitá“ vedoucí kina, která za svého působení ohromně zvýšila jeho
návštěvnost, nastartovala řadu projektů a programů nejen pro školy. Nedošlo
k realizaci rokového klubu v Kině Máj, na což čekala místní mládež.
Z investičních
akcí reparát zasluhuje především nezařazení 1. části obchvatu hlavního tahu E50
od Uh. Hradiště již dávno mezi priority města při jednání s krajem. Vybudování
přechodových lávek za 48 milionů může tuto realizaci ještě oddálit a průjezd
kamionů ulicí Nivnická do průmyslové zóny Nivnice je již nyní pro její
obyvatele neúnosný.
Moderátor: S dětmi jste dělala projekt týkající se totality „Příběhy
bezpráví z místa, kde žijeme“. Jak moc baví dnešní děti historie? Umí ji vnímat
v souvislostech?
Do
„Příběhů bezpráví z místa kde žijeme“ se zapojujeme s žáky již 10
let. Se svými žáky zpracováváme příběhy našich rodáků a jejich rodin,
postižených komunistickým režimem, nahlížíme do dobových pramenů a hledáme
souvislosti s těmi „velkými“ dějinami. S Člověkem v tísni
spolupracuji ještě v dalším projektu „Měsíc filmů na školách“, kdy si
promítáme tematicky zaměřené dokumenty k dějinám 20. století a na školu
přichází pamětníci z našeho města, kteří vypráví příběhy vlastních rodin.
Hodně nám v tomto pomáhají místní instituce – Muzeum J. A. Komenského,
spolky – Dcery politických vězňů či Uherskobrodští patrioti.
Jsem moc ráda, že se přes tuto regionální
historii a osobní vzpomínky pamětníků moji žáci seznamují se složitými dějinami
20. století. Věřím, že se díky těmto projektům učí kritickému myšlení, učí se
hledat v pramenech historické souvislosti a věřím, že tyto projekty plní i
nejdůležitější funkci historie – poučení se z minulých chyb.
Moderátor: Viktor Krajča
Jste připraven
respektovat volební systém komunálních voleb a v případě
"vykřížkování" směrem nahoru zasednout v zastupitelstvu a pracovat v
něm?
Samozřejmě.
Předpokládám, že každý kandidát, pokud se rozhodne podpořit některou ze stran,
počítá s touto eventualitou, ať je na kterémkoliv místě kandidátky.
Považuji za neseriózní, pokud mu dají voliči důvěru a pak své hlasy věnuje
jinému z kandidátů bez závažného důvodu. Myslím, že je to jeden
z důvodů, proč k volbám chodí málo lidí. Pokud se něco takového přesto stane, měl by to
svým voličům náležitě zdůvodnit.
Jste připraven
respektovat volební systém komunálních voleb a v případě
"vykřížkování" směrem dolů umožnit vstup do zastupitelstva
úspěšnějším kandidátům Vašeho uskupení?
Samozřejmě. Připadá mně tato otázka, pokud stále ještě žijeme
v demokratické společnosti a respektujeme demokratický volební systém,
nerelevantní a doufám, že ještě dlouho bude.
Jaké je Vaše nejdůležitější téma k řešení v budoucím zastupitelstvu?
Jelikož
celý život pracuji ve školství a s dětmi, vidím toto jako stěžejní téma
pro mé případné působení v zastupitelstvu města. Myslím, že jako město
Komenského jsme stále ještě hodně dlužni jeho odkazu. Moc bych si přála, aby budoucí zastupitelé mysleli na
jeho odkaz mnohem větší podporou školství a vzdělávání, aby investovalo město
nejen do vybavení škol, ale také podpořilo finančně plnohodnotné fungování
školních poradenských pracovišť se školními psychology, kteří jsou velkou
pomocí pro žáky, jejich rodiče i učitele spolu s metodiky prevence,
speciálními pedagogy, výchovnými poradci a asistenty pedagoga, kteří na školách
působí. To, že školní psychologové již řadu let pracují díky podpoře
zřizovatele v sousedních městech Zlínského kraje, ale ve městě Komenského
nelze nalézt na jejich činnost finanční prostředky a školy musí využívat
možností evropských dotací, což je pouze krátkodobé a nesystémové řešení, je
smutné.
Přitom všichni víme, že každá investice do prevence je levnější, než řešení problémů, které dnešní společnost trápí. Další problém, který mne trápí v našem městě, je množství herních automatů, které jsou po městě a také v blízkosti škol. Ve škole se potkáváme se smutnými osudy rodin, kde některý z rodičů propadl gamblerství. V jednom z celostátních průzkumů jsem se dočetla, že patříme mezi města s nejvyšším počtem herních automatů na hlavu. Myslím, že se může městská pokladna obejít bez těchto „špinavých“ peněz, dříve než budeme řešit zvyšující se kriminalitu a omezit je.
Přitom všichni víme, že každá investice do prevence je levnější, než řešení problémů, které dnešní společnost trápí. Další problém, který mne trápí v našem městě, je množství herních automatů, které jsou po městě a také v blízkosti škol. Ve škole se potkáváme se smutnými osudy rodin, kde některý z rodičů propadl gamblerství. V jednom z celostátních průzkumů jsem se dočetla, že patříme mezi města s nejvyšším počtem herních automatů na hlavu. Myslím, že se může městská pokladna obejít bez těchto „špinavých“ peněz, dříve než budeme řešit zvyšující se kriminalitu a omezit je.
S jakým politickým subjektem si nedovedete představit spolupráci?
S extremisty
zprava (SPD) i zleva (KSČM) a populisty, slibující našim občanům před volbami nemožné.
Moderátor: Jak hodnotíte komunikaci místních politiků s občany?
V encyklopedii je uvedeno že: Slovo komunikace pochází z latinského communicare, jenž znamená „společně něco sdílet, činit něco
společným“ Nejsem si
zcela jistá, zda se v dnešní době komunikace neomezila pouze na společné
sdílení sociálních sítí, které snesou vše. Zlaté časy, kdy se politika řešila
na venkově „v hospodách“, ale každý znal svého starostu a ten zase slyšel „hlas
lidu“, který držel politika „při zemi“.
Moderátor: Bydlíte na sídlišti Olšava. Máte nějaký nápad, čím byste zpříjemnila bydlení zdejším obyvatelům?
Sídliště
Olšava vzniklo dost nešťastně bez jakéhokoliv zázemí, což se ještě zhoršilo po
vybudování „rozchvatu“ města se světelnou křižovatkou. Toto vytvořilo ze
sídliště místo dočasného přechodného bydlení mladých rodin, které rychle měnily
bydlení za příjemnější byty v centru, a zároveň znehodnotilo bydlení lidem
v rodinných domech, kterým paneláky sebraly soukromí. S tím se
bohužel moc nenadělá, ale lze využít možností, které se nabízejí díky blízké
cyklostezce, rybníku Škrlovec a budovaným spojovacím lávkám Všezvěd a Všudybud.
Dovedu si představit, že bude vybudovaná podél cyklostezky odpočinková zóna s možností pikniků pro rodiny s dětmi, propojení cyklostezky přes Černou Horu s nově vybudovaným zastaveníčkem na Pepčíně a pokud by se podařil vytvořit společný projekt s okolními obcemi a na cestě nad Brodem případně na Pepčíně vznikla skutečná rozhledna, věřím, že by se postupně vytvořil pro místní i návštěvníky cíl celoročních víkendových výletů pěšky, na kole i na běžkách. Zkuste si někdy vyšlápnout směrem na Černou Horu a uvidíte, jak úžasný výhled se před vámi otevře.
Dovedu si představit, že bude vybudovaná podél cyklostezky odpočinková zóna s možností pikniků pro rodiny s dětmi, propojení cyklostezky přes Černou Horu s nově vybudovaným zastaveníčkem na Pepčíně a pokud by se podařil vytvořit společný projekt s okolními obcemi a na cestě nad Brodem případně na Pepčíně vznikla skutečná rozhledna, věřím, že by se postupně vytvořil pro místní i návštěvníky cíl celoročních víkendových výletů pěšky, na kole i na běžkách. Zkuste si někdy vyšlápnout směrem na Černou Horu a uvidíte, jak úžasný výhled se před vámi otevře.
Moderátor: Za uplynulé čtyři roky se toho ve městě
celkem dost událo. Jako kantorka jste zvyklá rozdávat známky. Co si podle Vás
zaslouží pomyslnou jedničku a kde je to na reparát?
Ve městě se
vybudovala spousta věcí, zasluhujících „1“ – určitě nové nádraží, které nám
spousta měst závidí, náměstí Máj, kde to na rozdíl od centra města „žije“,
dočkali jsme se po 16 letech školního hřiště a dopravě pomohl kruhový objezd u
„Třech svatých“. Reparát si zasluhuje podpora kultury, především alternativní
kultury. Nelíbí se mně, že skončila v Brodě literárně poetická kavárna
Ulité kafé, místo setkávání mladých lidí. Vznikla aféra kolem letního kina a následně
byla „odejitá“ vedoucí kina, která za svého působení ohromně zvýšila jeho
návštěvnost, nastartovala řadu projektů a programů nejen pro školy. Nedošlo
k realizaci rokového klubu v Kině Máj, na což čekala místní mládež.
Z investičních akcí reparát zasluhuje především nezařazení 1. části obchvatu hlavního tahu E50 od Uh. Hradiště již dávno mezi priority města při jednání s krajem. Vybudování přechodových lávek za 48 milionů může tuto realizaci ještě oddálit a průjezd kamionů ulicí Nivnická do průmyslové zóny Nivnice je již nyní pro její obyvatele neúnosný.
Z investičních akcí reparát zasluhuje především nezařazení 1. části obchvatu hlavního tahu E50 od Uh. Hradiště již dávno mezi priority města při jednání s krajem. Vybudování přechodových lávek za 48 milionů může tuto realizaci ještě oddálit a průjezd kamionů ulicí Nivnická do průmyslové zóny Nivnice je již nyní pro její obyvatele neúnosný.
Moderátor: S dětmi jste dělala projekt týkající se totality „Příběhy
bezpráví z místa, kde žijeme“. Jak moc baví dnešní děti historie? Umí ji vnímat
v souvislostech?
Do
„Příběhů bezpráví z místa kde žijeme“ se zapojujeme s žáky již 10
let. Se svými žáky zpracováváme příběhy našich rodáků a jejich rodin,
postižených komunistickým režimem, nahlížíme do dobových pramenů a hledáme
souvislosti s těmi „velkými“ dějinami. S Člověkem v tísni
spolupracuji ještě v dalším projektu „Měsíc filmů na školách“, kdy si
promítáme tematicky zaměřené dokumenty k dějinám 20. století a na školu
přichází pamětníci z našeho města, kteří vypráví příběhy vlastních rodin.
Hodně nám v tomto pomáhají místní instituce – Muzeum J. A. Komenského,
spolky – Dcery politických vězňů či Uherskobrodští patrioti. Jsem moc ráda, že se přes tuto regionální historii a osobní vzpomínky pamětníků moji žáci seznamují se složitými dějinami 20. století. Věřím, že se díky těmto projektům učí kritickému myšlení, učí se hledat v pramenech historické souvislosti a věřím, že tyto projekty plní i nejdůležitější funkci historie – poučení se z minulých chyb.
Moderátor: Viktor Krajča